sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Ei mitään päällepantavaa

Etsin tänään vaatteita kaapistani huomiseksi töihin. Tulos: minulla ei ole mitään toisiinsa sopivaa päällepantavaa. Miten minunlaiseni visualisti, värifriikki, joka ei pysty käyttämään yhtä aikaa tummansinistä mukia ja mustaa murokulhoa, on onnistunut keräämään näin onnettoman vaatekokoelman? Eikö minulla ole ollut mitään värisilmää vaatteita ostaessani? Kaikki vaatteeni ovat erivärisiä. Minkäänlaisia sävy-sävyyn yhdistelmiä näistä ei saa. Mustia ja valkoisia paitoja voi tietysti käyttää "minkä tahansa kanssa". Toisaalta, värianalyysin mukaan (olen "kevät") puhdas musta ja valkoinen eivät sovi minun väreihini.


Tarvitsisin kipeästi oman pukijan, henkilökohtaisen vaatevalmentajan, joka auttaisi minua vaatekaupassa etsimään toisiinsa ja minuun sopivan vaatekerran. Olen aika huono vaatteiden ostaja. Minulla ei ole suurempaa intohimoa vaatteisiin. En pidä shoppailusta enkä vaatteiden sovittamisesta. Ostaisin mielihyvin kaikki vaatteeni postimyynnistä. Siinä on vain se palauttamisen vaiva, kun vaatteet eivät olekaan sopivia.

Toisaalta olen esteetikko ja rakastan värejä. Haluaisin pukeutua värikkäämmin ja persoonallisemmin. No, värikkäästi tällä kokoelmalla kyllä voi pukeutua, huh huh! Ehkä se on ongelmani; kun törmään johonkin mielestäni kivan väriseen ja tuntuiseen vaatteeseen, en mieti kaupassa sopiiko se mihinkään mitä minulla ennestään on. Pitäisi opetella ajattelemaan kokonaisuuksina ja ostaa kerralla koko vaatekerta housuista puseroon ja asusteisiin saakka.

Huomenna taidan laittaa mustat housut, valkoisen topin ja punasiniruudullisen paidan. Aamukahvin jälkeen luultavasti vaihdan paidan pariin kertaan. Vaatekauppa, here I come!

2 kommenttia:

  1. Minä ostan ihan fiilispohjalta mitä sattuu. Ja ihan samoja ongelmia sen takia täälläkin, mutta loppujen lopuksi olen tullut siihen tulokseen, että kun yhdistelee ihan villisti mitä sattuu, lopputulos voi ollakin yllättävän kiva.

    Värikästä viikkoa!

    VastaaPoista
  2. Mukava tietää että muillakin on samoja ongelmia. Olisi helpompaa jos ostaisi vain yhtä tai kahta väriä. Muistan että teini-iässä minulla oli mm. ruskea kausi ja sininen kausi. Silloin oli helpompaa yhdistellä. Mutta kyllä elämä olisi tylsää ilman värejä. Täytyy olla vain rohkeampi eikä niin välittää harmoniasta.

    Värikylläistä viikkoa myös sinulle!

    VastaaPoista

Kiitos kun jätät kommentin, ilahdun jokaisesta!