perjantai 22. helmikuuta 2013

Puiden kansa





 Puita voisi katsella joka hetki. Ne ovat niin kauniita. Ulkona ja sisällä, lattiassa. Puun kuori tuntuu lämpimältä käteen. Puun runko on lämmin talvellakin. Olen puusepän tytär. Minä olen löytänyt puun aikuisiällä. Rakastan puun tuoksua. Verstaassa on ihana pölyinen puun tuoksu. Puulajeilla on kauniita nimiä. Ebenpuu, mahonki, punapyökki, jalava, paatsama. Puun kanssa työskentely on juhlaa. Olin toistakymmentä vuotta sitten koulutuksessa, jossa sain mennä verstaalle joka aamu. Oikein odotin niitä aamuja. Koskaan ei ollut sellaista oloa, että ei halua lähteä. Valitettavasti siitä ei tullut minulle ammattia, vain harrastus. Ehkä puun tuoksuun tottuisi liikaa, ehkä sitä pitää annostella sopivasti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jätät kommentin, ilahdun jokaisesta!